Nemrég valaki megkérdezte tőlem, miért kell a blog egy vállalkozásnak? Minek az, hiszen a sok írásból már Dunát lehet rekeszteni. Rosszabbnál rosszabb, koncepció nélküli szakmai vagy magánjellegű blog áraszt el bennünket, minek szaporítani ezt a sort?
Az online világ, és ezen belül a tartalomfejlesztés, a tartalommarketing alappillére egy jól felépített és átgondolt blog. Persze hívhatjuk ezt teljesen másképp is, ami épp a cég profiljába illeszkedik: magazinnak, egyszerűen csak írásoknak, vagy ahogy én is, gondolatoknak.
-
Miért jó?
Függetlenül attól, hogy a céged mivel foglalkozik, valahogy, valamilyen módon leteszed a névjegyed az internetes palettára. Rajtad múlik, hogy ismernek, felismernek, vagy eltűnsz a süllyesztőben. A blog épp arra jó, hogy az a kép, amit igyekszel kialakítani magadról, kicsit softosabb formában jusson el a célpiacodhoz, a potenciális vevőidhez. Mit értek ez alatt? A bloggal is eladsz, csak nem olyan agresszíven, mint egy hirdetéssel, ilyen egyszerű. Ha nincs blogod, akkor egyet kilőttél az értékesítési csatornák közül. Ezt pedig nem engedheted meg magadnak, mert a konkurencia reggelire fog megenni téged!
-
A blog javítja a keresőkben elfoglalt ranghelyed
A keresőmotorok arra törekednek, hogy releváns, időszerű eredményeket mutassanak a felhasználónak. Ez azt jelenti, hogy ha azt szeretnéd, hogy a céged jó eredményekkel szerepeljen, sokszor jelenjen meg a keresőmotor által kidobott találatok között, ha rákeresnek a kapcsolódó kulcsszavakra, fontos, hogy mindig egyedi, informatív, eredeti tartalommal töltsd meg a weboldalad. Erre egy blognál nem is kell jobb megoldás.
-
Javít az ismertségeden a közösségi média erejével
Fantasztikus világ ez az online világ. Egy pillanatra nem nézel oda, és a Facebook fiókod kommunikál a Twittereddel, ami közzéteszi a Pinteresten, hogy van egy fotód az Instagramon. Közben feltöltesz valamit a LinkedIn-re, stb, stb. A blogod tartalmát is ugyanígy megoszthatod széles közönséggel a közösségi médiumokon. Oszd meg a tartalmaidat, hogy bővüljön azoknak a köre, akik elérnek majd, így a weboldalad felértékelődik, a benne lévő tartalom pedig hatványozódik. Ez megnöveli a forgalmat a weboldaladra, és növeli a márkád ismertségét.
-
Te, a véleményvezér
Ha egyszer elkezdesz blogolni, új és érdekes tartalommal szolgálsz, méghozzá rendszeresen, az emberek hozzád jönnek tanácsért, szakmai kérdéseket tesznek fel. Te lehetsz az iparágad véleményvezére, az a szakértő, akinek hisznek, akit elismernek.
-
A blog segítségével adatot is gyűjthetsz
Mivel a célod egyértelmű (eladni szeretnél vagy márkaépítésben gondolkodsz, stb.), adhatsz kiegészítő, letölthető tartalmakat, esettanulmányokat, vagy hírlevelet. Cserébe nem kérsz mást, csak elérhetőséget. Az adatgyűjtés nagyon fontos része a céged marketingjének, és persze a tartalommarketingnek is. Ez hozzásegít ahhoz is, hogy nyomon követhesd a feliratkozóidat, és hozzájuk igazítsd a marketing stratégiád.
-
Itt az ideje, hogy alkalmazkodj!
Az internet – ha akarod, ha nem – kijelöli számodra az utat, amin menned kell. A fogyasztók (a te potenciális vevőid is) rengeteg anyaghoz férnek hozzá a neten. Arra kattintanak, oda mennek böngészni, és onnan fognak vásárolni, amely céget a legnagyobb valószínűséggel dobja ki nekik a kereső. Az első három találatot nézik meg igazán, a többi… hogy is mondjam, mehet a levesbe. Tehát a te feladatod az, hogy a tartalom, amit közzéteszel, valóban releváns, rendszeres, és a kereső is szereti. Használd a közösségi média által kínált lehetőségeket és mutasd meg tapasztalatod, rátermettséged egy (szakmai) blogban. Ha még nincs blogod, ne késlekedj, ideje átrendezned a prioritásokat. Ne hanyagold el ezt a kritikus szempontot, ami az online marketing egyik fő tartópillére. Ha nincs időd cikkeket írni, szervezd ki a munkát.
Ugye, hogy milyen fontos, hogy jó tartalmaid legyenek a weboldaladon?
A bejegyzések lezárva.