loading please wait..

Az első benyomás tartós – 2. rész

Az előző részben a weboldalról volt szó – persze csak dióhéjban –, most vegyük szemügyre a márkád „gardróbjának”, azaz a külső megjelenésének két további elemét, a hírlevelet és a névjegykártyát.

Íme emlékeztetőül a 10 legfontosabb „ruhadarab”:
  1. weboldal
  2. social média csatornák
  3. hírlevél
  4. névjegykártya
  5. levélpapír, boríték
  6. szórólapok és brosúrák
  7. postán kiküldött anyagok
  8. letölthető anyagok, e-bookok
  9. mini- és óriáskampányok anyagai a webtől az óriásplakátig
  10. ha valamilyen terméked van, akkor a csomagolása

Nem haladunk sorrendben, mert a social média csatornákkal külön foglalkozom majd.

A kommunikációd tartóoszlopa – a hírlevél
zsuzsiko

Ugye milyen jól néz ki ez a hentesbolt-hírlevél? Pedig csak egy kis ötlet az egész. 🙂

Azt mondják az okosok, hogy az a cég vagy vállalkozó, aki nem küld hírlevelet, rengeteg pénzt hagy az asztalon. Mit jelent ez? A hírleveled te magad vagy a vásárlóid számára. Egyszerűen nem hagyhatod ki! Ebben oszthatod meg velük a cégeddel, vállalkozásoddal kapcsolatos híreket, újdonságokat, sőt azonnali üzenetként is használhatod villámkampányoknál. Mert szerintem igenis a hírlevéllel ajánlatot is küldesz! (Hallottam már több nagy marketingestől, hogy a hírlevelet nem szabad ajánlatküldésre használni, mert leiratkoznak róla) Szerintem a hírlevél olyan marketingeszköz, amit mindenki (!) ajánlatküldésre használ, csak nem mindenki teszi ezt jól.

Először természetesen kell egy lista, akiknek ki tudod küldeni. Ez folyamatosan bővül, ha a weboldalad és a kommunikációd többi állomása rendben van (erről az előző bejegyzésben már olvashattál). Tenned kell azért, hogy ez a lista fejlődjön. Ők a te bázisod.

Nagyon nem mindegy azonban, hogy ez a hírlevél hogy is néz ki. Itt jön a képbe a design. Ne feledd, te magad vagy a hírleveled, az olvasód a külalak alapján dönti el, hogy egyáltalán el akarja-e olvasni, amit küldtél. Ha ócska, csúnya, Microsoft Wordben szerkesztett levelet küldesz, akkor hiába a jó tárgymező, még ha meg is nyitja a címzett, 100%, hogy nem fogja elolvasni. Sok kép és kevés szöveg. Véleményem szerint ez működik a legjobban. Ez persze az én tapasztalatom.

Azt most nem árulom el, hogy miről szóljon a hírleveled, neked kell meghatároznod, kitalálnod az irányt. Vagy rábízod valakire, aki profi a témában, és kiváló szócsöved lesz.

 

Egy papírdarab az elektronikus világban – a névjegykártya

zsuzsiko

Ha hiszed, ha nem, a névjegykártya a „gardrób” egyik legfontosabb darabja. Sokat elmond arról, akinek a neve ott áll rajta. Nemcsak kommunikációs eszköz, hanem a designja révén közvetít rólad sok mindent. Az ízlésedről, a céged irányvonaláról, a márkádról elárul szinte mindent. Az a jó, ha a névjegyed egyedi, valamiben más, mint a többi 5 ezer, amit kiosztanak egy konferencián. Az enyém például türkiz színű és négyzet alakú. Nem beszélve a papír minőségéről és a többi fontos grafikai elemről.

zsuzsiko

Te miről szoktál emlékezni egy konferencia résztvevőire? Például mit csinálsz akkor, ha egy-egy ilyen összejövetel után hazamész, és konstatálod, hogy van nálad 20-30 névjegy. A feléről azt sem fogod tudni, hogy került hozzád, a másik fele rémlik majd, de igazán csak azok a potenciális partnerek ugranak be, akiknek valamiért érdekes, feltűnő a névjegyük. Igaz? Ez egy kis költségráfordítás egy vállalkozás életében, de megtérül, hidd el.

Nemsokára folytatom a cikksorozatot a többi „ruhadarabbal”, tarts velem továbbra is.

Addig is beszéljünk róla, oszd meg, mit gondolsz.

Itt tudsz tőlem ajánlatot kérni hírlevélre vagy grafikai munkákra.

Fotók: Pinterest

Közzétéve: 2015-05-04 | Kategória: Szakmai cikk

Oszd meg, ha tetszett!

Hozzászólás (2)

  1. Karesz
    2015-11-10 18:13 ·

    Kedves Zsuzsiko!

    “Nemsokára folytatom a cikksorozatot a többi „ruhadarabbal”, tarts velem továbbra is.”

    Hát ez a folytatás, úgy látom, elmaradt… Vagy csak én nem látom?

    Biztos, hogy jó dolog megígérni valamit, amiből aztán nem lesz semmi? 🙂

    Szeretettel:

    Karesz

  2. zsuzsiko
    2015-11-10 18:20 ·

    Kedves Karesz!

    Igazad van. A cikkek készülnek, de mivel nemcsak a saját vállalkozásom építgetem, hanem leginkább másokét, előfordul, hogy a sajátom szorul háttérbe. Nemsokára jön a következő rész. Köszönöm, hogy érdeklődsz, és ennyire fontosnak tartod a folytatást, hogy ennek hangot is adtál. Várom további, építő kritikád! 🙂
    Üdvözlettel,
    zsuzsiko

Szólj hozzá bátran!

Az email címet nem tesszük közzé.